Test- Jaký je způsob tvého učení?

28. října 2007 v 19:23 | Ann |  tabulky, usnadnění
  • tenhle test je z nějaké knížky(přímo testů), nevím přesně název (proto neuvádím zdroj), ale i tak ...někde na internetu jsem viděla něco podobného...
  • proč ho nedám do rubriky testů??? protože tenhle vás netestuje-nezkouší z vašich vědomostí, slouží k tomu, aby vám pomohl jisté věci ujasnit- tím pádem i ulehčit...

  • Vědět, jakým způsobem se učíš, ti pomůže v učení. Může to také vysvětlit, proč ti některé věci prostě nedávají smysl.
  • Během testu si zapisuj, kolik odpovědí u každého písmene máš.
  • U těchto otázek si vyber odpověď, která tě napadne jako první, o žádně otázce nepřemýšlej dlouho !!

1. Jak by ses nejspíš naučil/a pracovat s počítačem?
a) podíval/a bych se na film o tom, jak se to dělá
b) nechal/a bych si to od někoho vysvětlit
c) posadil/a bych se k počítači a snažil/a se na to přijít
2. Co by sis nejraději přečetl/a pro zábavu?
a) cestopisnou knihu s mnoha obrázky
b) knihu s rozhovory se známými lidmi
c) knížku, ve které musíš odpovídat na otázky a řešit hádanky
3. Když si nejsi jist/a tím, jak se píše nějaké slovo, co nejspíše uděláš?
a) napíšeš si ho, abys viděl/a, jestli vypadá správně
b) řekneš si ho, abys ho slyšela, jak zní
c) napíšeš si ho, abys zjistil/a, jestli působí správným dojmem
4. Co si budeš nejspíše pamatovat druhý den po večírku?
a) tváře lidí, kteří tam byli, ale ne jména
b) jména, ale ne tváře
c) to, co jsi tam dělal/a a říkal/a
5. Jak se raději učíš na písemku?
a) přečteš si poznámky, nadpisy v učebnici, podíváš se na diagramy a ilustrace
b) poprosíš někoho, aby tě vyzkoušel, nebo si budeš fakta opakovat v tichu pro sebe
c) vypíšeš si věci na kartičky a uděláš si modely nebo diagramy

6. Když vidíš slovo "p-e-s", co nejdříve uděláš?
a) vybavíš si obrázek konkrétního psa
b) řekneš si slovo "pes" pro sebe potichu
c) vybavíš si, jaký to je pocit být se psem (hladit ho, běhat s ním... atd. )
7. Co tě nejvíce rozptyluje, když se snažíš soustředit?
a) rušivé zrakové podněty
b) hluk
c) jiné pocity jako hlad, těsné boty nebo starosti
8. Jak nejraději řešíš problém?
a) uděláš si seznam, uspořádáš si jednotlivé kroky a škrtáš si jednotlivé kroky podle toho, jak jsou hotové
b) zatelefonuješ několika kamarádům nebo odborníklm, aby sis s nimi popovídala
c) uděláš si model problému nebo si projdeš v mysli všechny kroky
9. Co děláš, když stojíš v dlouhé frontě na lístky?
a) prohlížíš si plakáty jiných filmů
b) oslovíš člověka, co stojí vedle tebe
c) budeš si podupávat nebo se jiným způsobem pohybovat
10. Právě jsi vešel/vešla do technického muzea, co uděláš nejdříve?
a) poohlédneš se po mapě rozmístění různých exponátů
b) oslovíš místního průvodce a zeptáš se na exponáty
c) popojedeš k prnímu exponátu, který vypadá zajímavě, a průvodní komentář si pročteš později
11. Co děláš, když se rozzlobíš?
a) mračíš se
b) křičíš nebo "vybouchneš"
c) zadupeš a práskneš dveřmi
12. Co děláš, když máš radost?
a) šklebíš se
b) křičíš radostí
c) skáčeš radostí
13. Který z těchto předmětů máš nejraději?
a) vývarnou výchovu
b) hudební výchovu
c) tělocvik
14. Co děláš, když posloucháš hudbu?
a) sníš (vidíš představy, které se k té hudbě určitě hodí)
b) pobrukuješ si melodii
c) pohybuješ se do rytmu
15.Jak bys nejraději vyložil/a příběh?
a) napsal/a bys ho
b) vyprávěl/a bys ho nahlas
c) zahrál/a bys ho
16. Do které restaurace bys raději nechodil/a?
a) tam, kde je příliš ostré světlo
b) tam,kde je příliš hlasitá hudba
c) tam, kde mají nepohodlné židle
____________________________________________________________
  • Nyní si sečti, kolik odpovědí u kterého písmene máš...
  • A tady už výsledky:
    • nejvíce a)

    • Máš VIZUÁLNÍ PAMĚŤ, učíš se zrakem, díváním se.
  • nejvíce b)

  • Asi máš PAMĚŤ AUDITIVNÍ, učíš se sluchem a poslechem.
  • nejvíc c)

  • Nejspíš máš KINESTETICKOU PAMĚŤ, učíš se pomocí hmatu a zkoušení činností.
  • Pokud jsi zakroužkoval/a více než jedno písmeno v přibližně stejném počtu otázek, spoléháš na více, než jeden styl učení.
  • Dokonce, někdy bývá tenhle případ o hodně výhodnější, máš to potom snadnější,... auditivní paměť používáš například k učení jazyka, vizuální na matematiku a kinestetickou k zapamatování fyziky. Každá ti pomůže k něčemu jinému, a pokud ji používáš správně, tak se snadněji naučíš to, co potřebuješ znát.
____________________________________________________________
  • Až se budeš příště učit na písemku, použij to, co jsi se dozvěděl/a v tomhle testu.
    • Máš-li paměť sluchovou (auditivní), čti nahlas to, co se učíš.........
    • pokud kinestitickou, udělej si model nebo dělej nějakou činnost, která ti pomůže se věci naučit.........
    • pokud máš vizuální paměť, přečti si text a prostuduj si ilustrace.........
  • Pokud máte za úkol vypracovat do školy nějaký projekt, navrhni takový, jaký se hodí k tvému způsobu učení...
  • Pěvně doufám, že vám tenhleten test, alespoň trochu pomohl...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ann- web Ann- web | 28. října 2007 v 21:01 | Reagovat

kupříkladu mě to vyšlo nerozhodně, všude jsem měla stejně, u jednoho by sice jedna odpověď měla být navíc, ale jednu otázku jsem měla nerozhodně, neodpověděla bych vůbec......

......jo, a heleďte, tohle cely +moje poznámky jsem psala asi přes hodinu........

:D ... :D ... :D ... :D ... :D ... :D ... :D ... :D ... :D ... :D ...

2 Maya Maya | E-mail | Web | 11. ledna 2008 v 17:40 | Reagovat

Chichi...Mě vyšla vizuální paměť, ale já si spíš pamatuju věci po sluchu...

3 Zulik Zulik | Web | 16. dubna 2008 v 19:36 | Reagovat

Mě taky vyšla vizuální paměť

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama